anonym Personál zeptal se před 16 roky
Neviem, či mi odpoviete, ale v súčasnosti skúšam všetko. Mám takýto problém, opíšem vám ho v skratke: Zistila som, že môj manžel mal dôverný vzťah s jeho bývalou priateľkou-partnerkou. Pri vysvetlovaní mi povedal, že sa jedného dna stretli a začali si písat SMS ky. Riešili tým obojstranné psychické problémy, k ničomu intímnemu nedošlo. Vyhľadala som pomoc v psychologickej poradni, len všetko je preplnené a ja potrebujem sa vyrovnať s tým teraz. Po opísaní rodinného stavu, že ja som dominantná osoba vo vzťahu, s tým že manžel bol v detstve psychicky a fyzicky týraný z otcovej strany, mi bolo povedané, že manžel sa predomno hanbil , lebo mal pocit, že ja som silná osobnosť a jeho vysmejem. Ja som ale v tvrdom obale citlivejšia ako on. Moj problém je nasledovný: ja musím chápať, čo on urobil, že jej sa zdôveril s tým, že pomýšľal na samovraždu, ja musím chápať, že stále prežíva dlhy minulosti, a kto pochopí mna? On sa nechce už o tom rozprávať, povedal mi, že preberali intímne veci, ktoré on nebude vynášať. Slúbil, že s tým skončil, ale ja sa s tým neviem vyrovnať, vyhladávam pomoc, kde sa dá, pretože nikto ma nechápe. Objednala som sa do psychologickej ambulancie, ale až v júli, rozmýšľam či som zrelá na psychiatra. Jednoducho mám stavy úzkosti, pomýšľam na samovraždu, nejaké razantné riešenie, a on sa tvári :ved sa nič nestalo. Prosím odpovedzte mi, pretože sa neviem dočkať termínu u odborníka.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Majko, vaši touhu být se svými potomky zcela chápu a připadá mi přirozená. Za nevhodné však považuji, že jste odmítla spolupráci s manželem – manžel vyhledal psychologa v Čechách, kde se vám bude lépe komunikovat, nikde není řečeno a není tomu tak že psycholog diktuje, co má kdo dělat. Vy ode mne chcete rozhřešení? Záleží-li vám i na manželství, doporučuji vám, abyste společně rodinného terapeuta vyhledali – a doporučuji konzultací několik.